Psychologické poradenstvo, koučing a terapia u psychológa a psychologičky

Sociálna prax

Sociálna práca v praxi  je praktická činnosť, ktorá je zameraná na predchádzanie alebo úpravu problémov jednotlivcov, rodín, skupín, komunít, na riešení ktorých sa sociálni pracovníci podieľajú prostredníctvom organizovaných sociálnych služieb. Sociálna práca je získavanie a spracúvanie informácií o príčinách vzniku alebo možného vzniku sociálnej núdze a o potrebe poskytovania sociálnej pomoci, voľba a uplatňovanie foriem sociálnej pomoci a sledovanie účinnosti ich pôsobenia.
 
Sociálna práca - je špecifická odborná činnosť, ktorá smeruje k zlepšovaniu vzájomného prispôsobovania jednotlivcov, rodín, skupín a životného prostredia v ktorom žijú a k rozvíjaniu sebaúcty a vlastnej zodpovednosti jednotlivcov s využitím schopností osôb medziľudských vzťahov a zdrojov, poskytovaných spoločnosťou. Je službou klientom ( jednotlivcom, rodinám, skupinám, komunitám). Sociálna práca ako praktická činnosť je profesionálna aktivita , ktorá umožňuje jednotlivcovi, skupinám, a komunitám, identifikovať , to jest eliminovať a riešiť alebo aspoň zmierniť osobné, skupinové, sociálne problémy alebo vplyvy prostredia, ktoré na nich vplývajú negatívne.
 

Sociálne poradenstvo v praxi – je založené na vzťahu pomoci v sociálnej práci s klientom, pričom poradca má snahu podporiť rast, rozvoj, zrelosť a lepšie uplatnenie klienta, aby sa efektívnejšie orientoval vo svete a vyrovnal so životom. Sociálne poradenstvo je preto profesionálna odborná činnosť, vykonávaná odborníkom a založená na vzťahu, podpore, pomoci, rozvoji, optimálnom uplatnení klienta na jeho reálnej orientácii v živote. Sociálne poradenstvo slúži na odstránenie, prípadne aspoň zmiernenie negatívnych návykov alebo spôsobov správania klienta a jeho začlenenia do spoločenského rámca, rodiny, pracovného kolektívu, komunity.

Je to odborná činnosť - resp. súbor činností, ktoré majú priviesť klienta k samostatnému, zodpovednému riešeniu vlastného problému, ktorý vznikol ako dôsledok stretu klientových ašpirácií so sociálnou realitou. Sociálne poradenstvo a sociálne služby sú dve neoddeliteľné činnosti z hľadiska sociálnej práce. Pôsobia ako spojené nádoby, navzájom súvisia a navzájom sú prepojené. Nie je možné poskytovať sociálne služby bez sociálneho poradenstva. Podľa zákona č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách v znení neskorších predpisov sa sociálne poradenstvo chápe ako poskytovanie sociálnej služby, ktorá patrí medzi odborné činnosti.

Sociálne odborné poradenstvo – je odvodené od slova radiť, čím sa mylne vytvára dojem, že poradca je človek, ktorý dáva rady, hotové návody a riešenia, disponuje prostriedkami, ktoré klientovi okamžite pomôžu zvládnuť situáciu, či vyriešiť problém. Mnohí klienti prichádzajú do poradne s neprimeranými očakávaniami, že poradca za nich všetko okamžite vyrieši a oni nebudú musieť do riešenia investovať čas, vlastnú prácu a námahu. Úlohou poradcu je už v prvej fáze kontaktu s klientom korigovať tieto neprimerané očakávania a poskytnúť klientovi reálny pohľad na možnosti poradenstva a poradcu. Užitočnejší je širší pohľad na poradenstvo a jeho možnosti, ktorý ho chápe ako metódu vzdelávania a výchovy, metódu redukovania emocionálneho napätia, metódu o pomoci človeka pri riešení problémov a pri hľadaní nových primeraných foriem života. Klient by sa mal podieľať na analýze problémov, pokúsiť sa lepšie poznať sám seba, pochopiť motiváciu a kauzalitu svojho správania a hľadať nový systém fungovania vo svete. Poradca by mal byť iba katalyzátorom, ktorý umožňuje a uľahčuje tento proces. Poradenstvo sa významne zameriava tiež na aktivizáciu občanov pri prekonávaní alebo náprave nepriaznivej sociálnej situácie. Konečným cieľom sociálneho poradenstva je teda mobilizácia, aktivizácia a obnova vlastných zdrojov občana pri riešení sociálnej núdze občana. Rozlišujeme tri úrovne sociálneho poradenstva:

Sociálne poradenstvo prvého kontaktu – ide o rozhovory s klientom s cieľom sociálnej diagnostiky a využívania účinnej metodiky zvládania jeho krízových situácií a problémov. Sociálny pracovník poskytuje základné informácie o existujúcich predpisoch, nariadeniach a existujúcich formách pomoci.

Odborné sociálne poradenstvo – mal by ho vykonávať vysokoškolsky vzdelaný odborník špecializovaný na profesiu sociálneho poradcu v ambulantných alebo rezidenciálnych sociálnych inštitúciách. Je určené klientovi, pri ktorom sa ukázalo základné poradenstvo ako nepostačujúce pre odstránenie problémov.

Špecializované sociálne poradenstvo – poskytuje sa v situácii, keď problémy klientov vyžadujú špeciálne vedomosti, zručnosti a využívanie poradenských postupov v rámci organizačne rozvinutého a profesionálne zabezpečeného poradenstva v Centrách poradensko-psychologických služieb. Poradca na prvej úrovni plní väčšinou úlohy informačného a distribučného charakteru, poradca na druhej úrovni sa zameriava na riešenie reálnych problémov klienta, ktoré majú skôr krátkodobý charakter a poradca na tretej úrovni sa orientuje na určitú oblasť sociálnych problémov alebo na určitý okruh sociálnych klientov.

Rola poradcu v poradenskom procese - závisí od poradenského prístupu. poradca môže pracovať direktívne, preberať zodpovednosť za riešenie prípadu do svojich rúk, štrukturovať jednotlivé sedenia, uplatňovať techniky práce s klientom. V nedirektívnom prístupe pôsobí poradca ako katalizátor v procese riešenia problému, pomáha klientovi nachádzať skryté potenciály a sprevádza ho v ťažkej životnej situácii. Nestavia sa do pozície, že vie čo je pre klienta najlepšie, pomáha klientovi vyjasňovať si jednotlivé alternatívy riešenia problému, al zodpovednosť za výber a zvolenú cestu necháva na klientovi. Ďalej základným pracovným nástrojom poradcu je v prevažnej väčšine on sám preto je nevyhnutné, aby sa dobre poznal.

Medzi hlavné poradenské prúdy patria tri systémy poradenských prístupov:
I. Dynamický prístup – založený na princípe determinácie súčasného správania minulosťou a využívaní príncípu kauzality.
II. Behaviorálny prístup – vychádza z predpokladu, že každé správanie je výsledkom toho, čo sa človek naučil alebo nenaučil.
III. Experimentálny prístup – vníma človeka ako aktívnu bytosť s potenciálom k ďalšiemu rastu, preto sa nesústreďuje na odstránenie symptómu, či rekonštrukciu osobnosti podľa cieľov poradcu.

Podľa charakteru sociálnych klientov – môžeme rozlišovať sociálne poradenstvo na: poradenstvo pre sociálnych klientov, poradenstvo pre nezamestnaných a zamestnávateľov, poradenstvo pri voľbe povolania, školské sociálne poradenstvo, sociálne poradenstvo v nadväznosti na oblasť zdravotníckej starostlivosti o človeka súvisiacej s adaptáciou chorého alebo zdravotne znevýhodneného jednotlivca na sociálne prostredie a fyzické prostredie vlastnej existencie, sociálne poradenstvo pre osoby sociálne neprispôsobivé.

Skúsený psychológ či terapeut - Vám môže pomôcť aj v prípade, keď cítite potrebu osobnostného rastu a napredovania, túžite sa dozvedieť viac o sebe, chcete lepšie porozumieť vlastnému prežívaniu, či lepšie zvládať stresové situácie. Preto ak hľadáte odpovede na svoje otázky, neváhajte nás kontaktovať a dohodnúť si najbližšie spoločné stretnutie.

Podľa cieľa, ktorý má byť poradenstvom – dosiahnutý môžeme sociálne poradenstvo rozčleniť na: prevenciu, psychickú a sociálnu stabilizáciu sociálneho klienta, pomoc pri spoznaní a zhodnotení osobného a sociálneho, pomoc pri rozvoji osobného a sociálneho potenciálu potrebného na prekonanie soc. negatívnej situácie, motiváciu, aktiváciu, sociálne poradenstvo v iných súvislostiach pomáhajúce zabezpečovať sociálnu pomoc.

  •  Dĺžka a trvanie poradenského stretnutia:  60 minút  resp.  dohodou 
  •  Úroveň obtiažnosti stretnutia: začiatočníci / mierne pokročilí / pokročilí
  •  Miesto konania poradenských stretnutí:  online forma al. osobne / Bratislava / Slovenská republika
  •  Kategória ponúkého poradenstva: poradenstvo / koučing / terapia / mentoring / supervízia / lektoring / iné
  •  Forma poradenstva: denná, individuálna (One to One) al. skupinová - prispôsobujeme individuálnym potrebám klientov
  •  Termíny konania:  ponúkané odborné poradenské služby realizujeme- dohodou - priebežne počas pracovných dní alebo víkendov
  •  Cieľová skupina klientov:  každý kto túži po pozitívnej zmene v osobnom, profesnom alebo vzťahovom živote (individuálne al. skupinovo)
  • Cena
    €47
  • Forma
    online | osobne
  • Rozsah
    60 min. | dohodou
  • Termíny
    individuálne | dohodou
  • Jazyky
    slovensky | nemecky | anglicky
Zaujala Vás ponuka na poradenské stretnutie ? Alebo máte ešte otázky a potrebujete bližšie informácie ? Ponúkame Vám odborné vedomosti a dlhoročné zručnosti v oblasti osobného, profesného či vzťahového rozvoja. Neváhajte a kontaktujte nás telefonicky +421 947 919 951 alebo online formou. Sme tu pre Vás.