Kurz riešenie konfliktov v praxi, Psychologické poradenstvo, koučing a terapia u psychológa a psychologičky

Kurz ako na konlikty

Konflikt či spor medzi ľuďmi neplní iba negatívnu funkciu, ale má i mnoho pozitívneho. Ako pozitívne dôsledky konfliktov a sporov medzi ľuďmi možno uviesť napr. vyjasnenie vzájomných postojov, názorov, ktoré sú pre strany v spore dôležité a cenia sa, podpora spontánnosti v komunikácii, či zvýšenie výkonu a produktivity medzi členmi kolektívu. Prispievajú tiež k mobilizácií psychických síl, podnecujú k učeniu i hľadaniu nových ciest, stimulujú ďalší rozvoj osobnosti človeka, prehlbujú empatiu. Konflikty sú tiež impulzom prebúdzajúcim tvorivé a citové predpoklady, vlohy, ktoré by inak zostali v nich driemať. Takéto konflikty nám prinášajú pokrok a pozitívne riešenia. Nezhodám v názoroch a konfliktom sa v živote jednoducho nevyhneme. Nech sa snažíme akokoľvek, nemožno im vždy zabrániť. A preto je tak dôležité, vedieť konflikty a spory úspešne riešiť.

Cieľom kurzu ako riešiť konflikty - je preto oboznámiť vás so štandardnými taktikami riešenia konfliktov a sporov v praxi osobného, pracovného či vzťahového života. Ukážeme vám, ako si osvojiť vedenia dialógu a ako zvládnuť efektívne taktiky argumentácie v obchodnom styku. Výsledkom kurzu je zdokonalenie sa vo vyjednávaní, ako predpoklad nie len pre dlhodobú spoluprácu s obchodnými partnermi, ale i s vlastným okolím. Toto školenie zamerané na oblasti zvládania konfliktov a sporov ponúka priestor pre zoznámenie sa so základnými aj pokročilými prvkami prístupu individuálnej psychológie na riešenie alebo zvládanie konfliktov. Zároveň vytvára podmienky na to, aby si účastníci mohli zažiť a odskúšať tieto zručnosti a naučili sa ich používať vo svojej práci alebo rodine.

Vzdelávací kurz je určený - pre individuálnych záujemcov, pre študentov, partnerov či pre zamestnancov (manažérov, vedúcich, členov tímov…), ktorí sa nielen v súkromí ale aj zamestnaní stretávajú s konfliktami a chceli by sa dozvedieť niečo viac o konfliktoch a o ich zvládaní. Po absolvovaní budete okrem iného poznať základné východiská a postojové podmienky individuálnej psychológie, poznať a určovať interpersonálne konflikty podľa osobnostných dispozícií, emocionálnej dynamiky a miery neporozumenia, vedieť riešiť konflikty konštruktívne a aplikovať tieto vedomosti a zručnosti v práci so svojimi spolupracovníkmi, klientmi a ďalšími ľuďmi

Úspešné riešenie konfliktov a sporov v praxi:
– komunikácia v praxi pracovného, osobného aj vzťahového života
– čo všetko spôsobujú konflikty a ako ich poznáme u ľudí v okolí
– čo všetko môžeme ovplyvniť správnymi formami komunikácie v praxi
– seba-vedomie a komunikácia a čo tiež znamenajú tieto pojmy v živote
– verbálna a neverbálna komunikácia a umenie asertívnej komunikácie
– čo dosiahneme keď sme v konštruktívnom spore a ako to využívať v praxi
– budovanie medziľudských vzťahov a dobrej sociálnej interakcie v konfliktoch
– mnoho mnoho iného z oblasti psychológie, komunikácie, vyjednávanie a mediácie

V pracovnom a súkromnom živote – každého človeka sú dôležité interpersonálne vzťahy. Kontakt s inými ľuďmi niekedy vyhľadávame, inokedy sa mu radšej vyhýbame. V interakcii s inými ľuďmi sa dostávame do nepríjemných situácií, v ktorých prežívame nedorozumenia, hádky, spory, nepriateľské postoje. Bez ohľadu na to, či ide o spor s partnerom, susedom, kolegom, šéfom, konfliktné situácie nám prinášajú napätie, strach, hnev, neistotu a ďalšie negatívne emócie. Spontánne reagujeme tak, ako vieme: bránime sa, hľadáme vinníka, útočíme, izolujeme sa… a konflikt sa stupňuje. Hrozí deštrukcia či už fyzická alebo psychická. Môže nám konflikt priniesť niečo pozitívne ? Je potrebné nad partnerom v konflikte zvíťaziť ? Dokedy má zmysel ustupovať ?

Cieľom kurzu je poskytnúť orientáciu - v problematike interpersonálnych konfliktov z hľadiska ich vzniku, priebehu a možností riešenia. Na tomto kurze napríklad zistíte, aké druhy konfliktov sa v každodennom živote vyskytujú, ako ich človek prežíva, aj čo sa stane, ak sa konflikt nerieši. Dozviete sa tiež, ako si človek môže pomôcť, ak prežíva konflikt, a vyskúšate si niektoré možnosti rozvíjania sociálnych zručností, ktoré sú pre zvládanie konfliktov dôležité. Pozrieme sa spoločne aj na témy ako napr.: podmienky vedúce k vzniku konfliktu, kedy a kde najčastejšie konflikt vzniká, ako vyzerá konfliktná komunikácia, aké sú princípy nekonfliktnej komunikácie, aké sú fázy konfliktu, kedy nikomu nehovoriť aby sa ukľudnil, dynamika konfliktu, čo konflikt urýchľuje a čo konflikt spomaľuje, ako sa naučiť pracovať s emóciami, aké sú kontroverzné témy v konflikte, pravidlá pre úspešné riešenie konfliktu či psychohygiena v praxi. Kurz je preto určený pre každého psychológa laika, jednoducho každého, kto pracuje s ľuďmi, zaujíma sa o medziľudské vzťahy, stretáva sa s konfliktmi v medziľudských vzťahov, prezentuje a ovplyvňuje druhých. Určite sa hodí všetkým z oblasti poskytovania služieb, predaja, manažérom, majiteľom firiem, záujemcom o psychológiu.

Kurz je určený pre ľudí, ktorí sa ocitajú v náročných situáciách konfliktnej komunikácie na úrovni jednotlivcov alebo skupín, alebo potrebujú nadobudnúť zručnosti ako intervenovať vo fáze možnej eskalácie konfliktu. V kurze si vyskúšame ako prevenciou zabrániť rozvinutie konfliktu do neriešiteľnej chronickej podoby. Absolvent bude poznať efektívne postupy pri záťažovej komunikácii v osobnom a pracovnom kontexte, porozumie rôznym modelom zásahov v sporoch.

Na školení dostanete odpovede na otázky – čo si predstavujeme pod pojmom konflikt: negatívne alebo pozitívne chápanie ? Aké druhy konfliktov prežívame ? Ako sa záťaž v konfliktnej situácii odráža v prežívaní konfliktu? Správate sa v konflikte normálne ? Pomáhajú nám prežité konflikty alebo nás zraňujú ? Čo je pre riešenie konfliktu vhodnejšie: spolupráca alebo súperenie ? Ako sa líšia prejavy spolupráce a súperenia u detí a dospelých, a ako sa líšia u mužov a žien ? Ako vzniká konflikt a ako sa rozvíja, ak sa nerieši ? V akých fázach prebieha prežívanie konfliktu? Prečo si v priebehu konfliktu prestávame rozumieť ? Čo a ako sa v živote naučíme pre zvládanie konfliktov ? Ktoré postupy sa nám osvedčili pri zvládaní konfliktov ? Aký je odborný pohľad na triedenie možností riešenia konfliktov? Ako sa angažujú v riešení konfliktov účastníci konfliktu ? Kto nám môže pomôcť pri riešení konfliktu ? Môže komunikácia uľahčiť riešenie konfliktu ? Ako komunikujeme v konflikte, ak nič nehovoríme. Je lepšie hovoriť o sebe alebo o protivníkovi ? Aké sú možnosti vyjednávania medzi účastníkmi konfliktu? Čo pre riešenie konfliktu prináša nezávislá nezaujatá tretia strana …a mnoho mnoho iného.

Výstupné vedomosti po kurze – po absolvovaní kurzu získate vedomosti, prehľad a nástroje, ktoré využijete priamo v praxi života. Ponúkame vám nápady, myšlienky, metódy, okamžite aplikovateľné tipy a techniky, ktoré vám pomôžu ľahšie a úspešnejšie komunikovať s rozličnými typmi ľudí v konfliktných a sporných situáciách. Načerpáte sociálne a komunikačné zručnosti, stanete sa asertívnejšími, priebojnejšími, spoznáte prečo ľudia komunikujú a vyjednávajú tak ako jednajú, naučíte sa hovoriť nie“, či vyvarovať sa manipulačným technikám a sporom. Naučíte sa tiež správne čítať a interpretovať jazykové vyjadrovanie a reč tela ostatných ľudí ešte pred konfliktom samotným. Dozviete sa, čo o vás prezrádza vaše vyjadrovanie a reč vášho tela v konflikte a pri spore. Pomocou cvičení si zlepšíte verbálnu i neverbálnu anti-konfliktnú komunikáciu. Kurz ušijeme priamo pre Vaše potreby a mnoho mnoho iného. V prípade záujmu nás kontaktujte – sme tu pre Vás.

  •  Dĺžka, trvanie kurzu | školenia vzdelávania: 1 deň resp. dohodou
  •  Úroveň obtiažnosti kurzu: začiatočníci / mierne pokročilí / pokročilí / účastníci z praxe
  •  Miesto konania vzdelávacieho kurzu:  Bratislava / Slovenská republika / prezenčne al. online forma
  •  Kategória ponúkaných vzdelávacích kurzov: kurzy pre verejnosť / soft skills školenia / ďalšie vzdelávanie
  •  Možnosť absolvovať školenia | forma výuky: individuálna (One to One) al. skupinová / prispôsobujeme klientom
  •  Termíny konania vzdelávania: ponúkaný kurz a vzdelávanie organizujeme pravidelne - počas celého kalendárneho roka 2023
  •  Vzdelávacie metódy: individuálne a skupinové aktivity, úlohy z praxe, prípadové štúdie, analýzy, literatúra, odporúčania a riešenia do praxe
  •  Minimálne vstupné vedomosti: nepredpokladajú sa konkrétne vedomosti. Školenie  (obsah, témy) je možné prispôsobiť potrebám klientov
  •  Cieľová skupina a počet účastníkov:  každý kto potrebuje rozvinúť vedomosti a odborné zručnosti / min. počet na otvorenie kurzu: 1 účastník
  • Cena
    €147
  • Forma
    osobne | online
  • Rozsah
    jeden školiaci deň
  • Termíny
    individuálne | dohodou
  • Výučba
    slovensky | nemecky | anglicky
Zaujal Vás tento vzdelávací kurz ? Alebo máte ďalšie otázky a potrebujete bližšie informácie ? Naši dlhoroční lektori a odborní školitelia Vám ponúkajú svoje odborné vedomosti a zručnosti v oblasti osobného a profesného rozvoja. Neváhajte a kontaktujte nás telefonicky +421 940 575 609 alebo online. Radi Vám poradíme.